BYD Türkiye Kasım sonunda 6 bin aracı yollara çıkarıyor


BYD Türkiye, Türkiye’de satışa sunacağı 4 modelin tanıtımına ait İstanbul’da bir basın toplantısı düzenledi. BYD Türkiye Genel Müdürü Ergun, konuşmasında, toplantının BYD’nin 30’uncu kuruluş yıl dönümüne denk geldiğini belirtti. BYD’nin çok önemli insan kaynağına, bilgi birikimine sahip olan ve inovasyonu hayatının her birine yaymak için çok önemli çalışmalar yapan, dünyanın çok çeşitli yerlerinde faaliyet gösteren bir firma olduğunu aktardı.

AR-GE çalışmalarında BYD’nin epey ileri olduğunu belirten Ergun, çok sayıda patent müracaatlarının olduğunu söyledi. BYD’nin üretim suratının epeyce yüksek olduğuna işaret eden Ergun, “BYD birinci bir milyon aracını tam 13 yılda, daha sonraki iki milyonluk yani üç milyona ulaşırken ek iki milyon aracı 18 ayda üretmiş. Sonra iki milyon daha üretmiş, onu da aşağı çekmiş 9 ay. Sonraki iki milyonlar da daima düşe düşe gelmiş ve birinci bir milyonla baktığımız vakit inanılmaz bir sürat. En son 9 milyona ulaşırken de ek iki milyonu tam 6 ay içinde üretti” dedi.

BYD Türkiye Genel Müdürü Ergun, 2024’ün 8 ayında dünyada satılan bütün yeni güç araçlarının yaklaşık 4’te birinin BYD’nin ürettiği bilgisini paylaştı. BYD’nin dünya çapında ekimde yalnızca bir ayda 500 bin otomobil sattığının altını çizen Ergun, şunları söz etti:

“Şöyle bir ölçüye baktığınız vakit Türkiye pazarında bir milyonu geçince işte rekorlar kırılıyor bütün yıl. BYD’nin bir aylık satış sayısı aşağı üst yarısı üzere bir sayı. Çok özel sahiden gerçekten çok çarpıcı. Bütün bu müşteri beğenisiyle de ulaşılan sayıların sonrasında aslında BYD’nin pazara sunduğu modellerden bir marka vaadi var. Bu vaadi de müşteriler tarafından nitekim hissediliyor ve araçları satın alan müşteriler bunu söylüyor. BYD premium özellikleri, ulaşılabilir fiyatlarla müşterilere sunma vaadini taşıyor. Bizim bugüne kadar sonlu sayıda sattığımız bundan sonra çok daha fazla yüksek satış adetlerine ulaşacağımız modellerde de biz bu geri bildirimi müşterilerimizden Türkiye’de de alıyoruz.”

Ergun, Türkiye’deki otomotiv pazarına değinerek, dünyada da çok konuşulduğu üzere geleceğin “elektrikli”de olduğunu belirtti. Ergun, “Geçen yıl düşük adetlerde bir satış adediyle başlamıştık. Değişik süreçler gelişti vakit içerisinde. Bir senede, yalnızca iki modelimizle, neredeyse 2 bin 500’ü biraz geçen bir adede ulaşmıştık. Bizim bugün itibariyle start verdiğimizi düşünürseniz ithalat süreçleriyle bu türlü kasımın son haftasında araçları teslim edebileceğimizi düşünüyoruz. Münasebetiyle kasım sonundan itibaren de baktığınız vakit yaklaşık 35-40 günlük bir devir içinde 6 bin aracı müşterilerimize teslim edeceğiz” tabirlerini kullandı.

Kasım ayının sonunda satışa başlayacaklarını ileten Ergun, gazetecilerin sorularını yanıtladı. BYD’nin Türkiye’de yapacağı değişimin ne olacağı ve satışa başlama konusunda bir sorun olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi:

“Biz premium özellikleri ulaşılabilir fiyatlarda hem de her segmentte çok farklı kimliklere sahip modellerle Türkiye pazarına sunmaya devam edeceğiz. 2024 yılındayız, yılı bitirmeden toplam 6 modelde pazara çok süratli bir giriş yapıyoruz. Önümüzdeki üç yıl içinde de Türkiye’deki birinci üç markadan biri olmak istiyoruz. Biz Türkiye’de artık satışa başlayabileceğimiz konusunda bilgilendirildik ve onun sonucunda bugüne kadar bunu bekliyorduk. Bu bilgi sonucunda artık fiyatlarımızı açıkladık ve işte ithalat süreçlerine başlayıp Türkiye’ye yeni modelleri, bu modellerle ek modelleri getirmeye devam edeceğiz. Türk tüketicilerinin şu ana kadarki olumlu tepkisinde devam edeceğini düşünüyoruz.”

Modellerin ÖTV dilimlerinin ne olduğu ve üretimde teşvik konusu istikametindeki soru üzerine Ergun, DOLPHİN, SEAL U MESKEN ve ATTO 3’ün yüzde 10 ÖTV diliminde olduğunu kaydetti. Üretimle ilgili bir soru üzerine Ergun “Biz büsbütün Türkiye’de pazarlama satış ve satış sonrası hizmetlerinden sorumluyuz, üretim kısmının bir tarafı değiliz. Hakikaten oradaki kontratın içerdiği hususları de birebir bilme bahtımız yok. Bizim sorumluluğumuz bu eserleri burada gördüğümüz hoş eserleri ulaşılabilir fiyatlarda Türk tüketicisine sunmak. Açıkladığımız fiyatlar bundan sonra yeniden bu türlü ulaşılabilir fiyatlar olacak” dedi.

Ayrıca, Ergun, 2024 sonunda 20’nin üzerinde etkin bayi sayısını geçeceklerini ve bunların tamamında servis hizmeti de vereceklerini kelamlarına ekledi. BYD’nin Türkiye’de kasım ayı içerisinde sunduğu yenil modeller BYD ATTO 3, SEAL U DM-i, DOLPHIN ve SEAL U MESKEN olacak. Yeniliklerine aralık ayında da devam edecek BYD Türkiye, E segmenti amiral gemisi sedan HAN ve D sedan SEAL modellerini de satışa sunarak eser yelpazesini yıl sonuna kadar 6 modele çıkaracak. Donanım düzeyine yeni özellikler eklenen BYD ATTO 3, 1 milyon 490 bin lira fiyatla satışa sunulurken, 1080 kilometre menzile sahip şarj edilebilir hibrit SEAL U DM-i 1milyon 850 bin lira fiyatla tercih edilebilecek. Bununla birlikte kasım ayı içerisinde tam elektrikli D-SUV modeli SEAL U MESKEN 1 milyon 790 bin lira fiyatla, elektrikli DOLPHIN ise 1 milyon 280 bin lira fiyatla showroomlardaki yerini alacak.

BYD’nin Türkiye pazarında sunduğu birinci model olan BYD ATTO 3, 420 kilometre menzile sahip ve börf mavisi, kar beyazı, dağ grisi ve gece siyahı renk seçenekleriyle satışa sunuluyor. 150 kilovat (204 HP) güç ve 310 nm tork üreten elektrik motoruyla 0-100 kilometre/saniye hızlanmasını 7,3 saniyede tamamlayan araba, 160 kilometre/saniye azamî sürate ulaşıyor. ATTO 3’ün, yeni model yılı güncellemesiyle birlikte, azamî DC şarj gücü 88 kilovattan 110 kilovata yükseltildi. Bu sayede, yüzde 10’dan yüzde 80’e süratli şarj mühleti 44 dakikadan 35 dakikaya düşürüldü. BYD’nin D-SUV segmentindeki şarj edilebilir hibrit modeli olan SEAL U DM-i, 145 kilovatlık (197 HP) elektrik motorunu, 72 kilovat (98 HP) gücündeki 1,5 litrelik dört silindirli akaryakıtlı motoru ile kombine ederek 160 kilovat (218 HP) azamî sistem gücü sunuyor. 18,3 kilovat/saat kapasiteli bataryasıyla, WLTP ölçümlerine nazaran sırf elektrik motoruyla 80 kilometre karma sürüş menzili sunarken, hibrit kullanımda ise toplam menzil 1080 kilometreye ulaşıyor.

BYD’nin tam elektrikli D-SUV modeli SEAL U KONUT, 87 kilovat/saat kapasiteye sahip yenilikçi Blade batarya ile donatılırken, segmentinde güvenliği ve dayanıklılığı üst düzeye taşıyor. Üst seviye güvenlik düzeyine sahip olan Blade batarya, önemli bir trafik kazasını simüle eden kuvvetli bir sistem olan Çivi Delme Güvenlik Testi’nin (Nail Penetration Test) gerekliliklerini aşmayı başarıyor.

Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Taşıtlar Test Prosedürü (WLTP) karma ölçümlerine nazaran 500 kilometre menzil sunan SEAL U KONUT, 140 kilovat DC şarj süratiyle 28 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80 kapasiteye kadar şarj edilebiliyor. 160 kilovatlık (218 HP) elektrikli motordan güç alan BYD SEAL U KONUT, 0-100 kilometre/saniye hızlanmasını 9,6 saniyede tamamlıyor. BYD DOLPHIN ise kasım sonundan itibaren showroomlarda yerini alacak ve ileri teknolojisini uzun menzilli batarya gücüyle birleştiriyor.

Model, lityum demir fosfat (LFP) teknolojisine sahip 60,4 kilovat/saat kapasiteli Blade batarya, güvenlik, dayanıklılık ve performans sunuyor. 150 kilovat (204 HP) güç ve 290 nm tork üreten elektrik motoruyla 0-100 kilometre/saat hızlanmasını 7 saniyede tamamlayan araç, 160 kilometrem/saniye azamî sürate ulaşıyor. WLTP ölçümlerine nazaran 427 kilometre menzil sunan DOLPHIN, 88 kilovat DC süratli şarj ile bataryasını yüzde 30’dan yüzde 80’e 29 dakikada doldurabiliyor. BYD HAN ve BYD SEAL modelleri ise aralıkta satışa sunulacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir